Unglaublich. Obwohl die Ermittlungen um die angeblichen SR-Bestechungen im intl. Handball immer noch andauern beauftragte nun die EHF die Heimmannschaft (Viborg HK) damit, die SR vom Flughafen abzuholen und fuer deren Unterbringung und Verpflegung zu sorgen! Nichts desto trotz durfte der Gegner (Gyoer) erst am Spieltag von der Ansetzung in Kenntnis gesetzt werden...
Gyoer gewann uebrigens mit 2 Toren in Viborg bzw. Aalborg...
Nachstehend die Meldung von http://www.tv2.dk, wobei hier wohl nur wenige des Daenischen maechtig sein werden...
Viborg rystet over dommerregler
Håndboldklubben Viborg HK er rystet over, at Det Europæiske Håndboldfor bund, EHF, umiddelbart inden finalen i Champions League mellem Viborg og Györ fra Ungarn endnu engang har ændret reglerne for dommerpåsætning.
I forbindelse med de mange beskyldnin ger om bestikkelse besluttede EHF tid ligere på foråret at ændre reglerne, så det først to timer før kampstart blev oplyst, hvem der skulle dømme.
Til finalen skal hjemmeholdet imidlertid igen selv hente dommerne og sørge for ophold og forplejning.
"Jeg var rystet i går, da jeg fik det at vide, og jeg troede ikke på det, så jeg tog kontakt til EHF, men det er altså rigtigt. De har ændret reglerne til finalen så hjemmeholdet skal modtage dommmerne direkte fra lufthavnen dog med en delegeret til stede men modstanderne får først navnene at vide i morgen, så det er hul i hovedet," siger Peter Cassøe til TV 2 Sporten.
Cassøe forstår ikke, at EHF i det hele taget tillader, at det ene hold får en fordel frem for det andet.
"Jeg synes bare, det er uheldigt, at man kan stille spørgsmålstegn ved, om der er nogen, der har fordel, altså hjemmeholdet, uanset om det er i Danmark eller Ungarn. Jeg tror ikke, der er bestikkelse, men muligheden skal ikke være tilstede for, at man kan stille spørgsmålstegn ved det her. Derfor skal de have ændret reglerne igen," mener Peter Cassøe.
I et forsøg på at undgå spekulationer har Peter Cassøe nu tænkt sig at kontakte den ungarske modstander og informere dem om situationen.
TV 2 Sporten har forgæves forsøgt at kontakte den norske præsident for EHF, Tor Lian for at få hans kommentar til regelændringerne.
http://sporten.tv2.dk/haandbold/article.php/id-22228755.html